Facebook

FB...
Ja det är ett jäkla comunity...
Alla lägger ut allt möjligt... vad man har käkat, vad man har handlat, vad man har bakat, hur sjuk man är, hur glad man är etc etc.

Jag fick bara en känsla nu men tanke på vår bebis.... är jag dum som lägger ut det på FB? Är det taskigt mot de som fortfarande väntar? Ja... jag har också haft den känslan för nått år sedan "Alla andra blir ju med barn utom jag". Men nu så hände det äntligen och jag vill skrika ut det till alla nu att vi väntar barn... jag vill prata om det för jag vill förbereda mig (så gott man kan). Med vad man ska köpa, tänka på osv.

Ja jag fick bara en insikt... att jag kräkts över folk som skriver om ALLT, men inser att jag kommer nog blir mer och mer likadan och få en viss förståelse. Det är som en blogg, man skriver ju när lusten, glädjen eller sorgen faller på.

Det värsta är att man vet att FB kan väcka depression, ångest/prestationsångest hos andra.

Ja i allafall, det var ingen kritik mot någon. Bara en insikt och inpuls att skriva om det.
Emma
2012-11-26 @ 15:13:39

Vi försökte också ett bra tag innan våran knott kom till.. Jag var jätte arg på allt och alla. Spelade ingen roll om det var fb vänner eller folk på stan.. Alla var ju gravida..
Men så är det ju med allt, köper man en ny bil och aldrig sett en rosa volvo så ser man rosa volvosar över allt.. Man ser det man vill se!

Va glad! Ta vara på att du mår bra och orkar fixa trixa och greja. Tiden som gravid är mysig!Så skryt så mycket du vill!

Svar: Kanske överreagerade men om den personen blir nedstämd av andras lycka så kanske jag blir nedstämd av andras olycka. Kände bara att efter jag hade lagt ut länken till bloggen så dök den statusen upp...då undrade jag lite om jag var elak liksom. Samtidigt som jag förstår hennes känslor också... Jag ska absolut njuta nu :)
Elin

Angeline
2012-11-26 @ 15:45:45

Stå på dig Elin! Helt underbart med barn,mage samt tjockleken på sig själv. Man måste få visa sin glädje här i världen, det finns så mycket tråkigt annars! kramar

Svar: Jo men det har gått över nu. Kanske överreagerade men om den personen blir nedstämd av andras lycka så kanske jag blir nedstämd av andras olycka. Kände bara att efter jag hade lagt ut länken till bloggen så dök den statusen upp...då undrade jag lite om jag var elak liksom. Kramar
Elin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0