Ett nytt litet liv

Lycka! Nu kan jag avslöja att vi väntar vårt 2a barn! 25 augusti visade testet positivt!
Nu är jag i vecka 19 (18+2) och lilla pyret är beräknat till april, ännu ett aprilbarn :D
Det känns oerhört spännande och helt underbart! Lite nervöst också, vi vet ju hur det har varit/är med bara ett litet yrväder... hur blir det då med 2? Kommer att bli fantastiskt men tankarna snurrar ju naturligtvis :)
När jag väntade Vilma så hade jag inga direkta symptom mer än att mensen inte kom och att jag var trött. Den här ggn var jag illamående, trött och allt smakade kanel. Mensen hade jag ingen koll på. Kände på mig rätt snart att jag möjligtvis var gravid... och det var jag ju ;)

I tisdags var vi på UL och så jädra underbart att få se knodden och allt såg fint ut! Måste ju säga att denna graviditeten är väldigt annorlunda jämfört med första. Inte alls samma fokus, man hinner liksom inte känna eller ge uppmärksamhet till nya livet i magen. Ibland kunde jag liksom "glömma" lite att jag var gravid, kan jag fortfarande. Ständigt dåligt samvete. Nu känner jag lite mera rörelser och buffar så jag kommer nog att bli påmind varje dag snart ;)

Idag mår jag bra, lite större mage än sist, lite tröttare men så jädra lycklig! :D

Nåväl nu vet ni :) så åter igen får ni följa med på resan. Vår andra graviditet! Vårt andra lilla mirakel, Vilma ska bli storasyster!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0