2014-10-14

Det går åter igen bakåt med mitt skrivande på bloggen och varje gång jag loggar in vet jag inte vad jag ska skriva då det är så mycket... nåväl.

Jag och Vilma spenderade helgen hos mamma och pappa (mormor&morfar) i Vara! Jättemysigt och både jag och Vilma älskar att vara där. Jag kan slappna av mer, känner mig som hemma och Vilma får leka med "Mopfa" och "Nonno". Vi var på Nordpolen och fikade, tog promenader, besökte loppisar och busade! I söndags var vi på Mallgrodan i Vedum och köpte på oss lite jeans till Vilma, fodrat regnställ, overall och stövlar. Vi är inte helt rustade inför vintern men snart så, det är så svårt med storlekar till Vilma då det varierar mycket mellan olika märken , allt från 80 - 92 har hon, mycket konstigt. Och så på Mallgrodan träffade jag en gammel klasskamrat från gymnasiet som jag inte träffat sen... ja det var väl en 10 år sen sist ungefär. Riktigt kul att se henne och hon själv har en dotter som är född samma år som Vilma :)

Annars har dagarna bara gått, jag fick mig en rejäl förkylning för 14 dagar sedan och blev hemma från jobbet i 2 dagar, sen nu förra veckan vabbade jag och Fredrik i stort sett hela veckan då Vilma inte riktigt var sig själv. Vi vet inte riktigt vad det var, men vi gissar på att hon var lite förkyld + att det kom upp flera nya tänder. Plus att hon fick mystiska knottriga utslag på benen. Men de är i stort sett borta nu. Hon verkade inte ha ont av dom heller så.

Det börjar bli riktigt kallt ute nu, vackra september är förbi och gråa tråkiga oktober/november är på ingång. Men visst längtar jag liiiite till jul :) Ska bli mysigt! Vilmas andra jul, men också den första julen hon kommer att förstå lite bättre och vara med mer. Pyntningen, julgranen, maten, tomten, julklapparna :) Ser fram emot det!

I em är det höstfest på förskolan, då är alla föräldrar välkomna att äta korv, fika och se vad barnen gjort/gör. Men som fröken sa, mest är det till för att föräldrarna ska ses ;) Trevligt initiativ tycker jag!

Hmm... ja det händer alltid saker varje dag. Får bli lite bättre på att komma ihåg att skriva... någon gång i veckan i alla fall ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0