28 okt 2014

Helgen har varit fin. I fredags slutade jag tidigt och åkte hem för att plocka lite hemma så min mor och far ens kudne komma in i huset ;) Inte klokt vad vi är kassa på att hålla snyggt hemma!! Det är grejer, tvätt och disk överallt och jag får smått panik. Men tiden räcker ju inte till. Så mycket annat som kommer i vägen + då en liten trotsig, älskad, underbar dotter på 1,5 år som vill ha ALL uppmärksamhet ;) I veckan och helgen måste jag ta tag i detta! På fredag kommer mamma och pappa igen och hoppas då få lite hjälp.
 
I alla fall, i fredags kom ju mamma och pappa och passade Vilma en stund så jag och Fredrik kunde få lite egentid. Vi åkte iväg och gick "Lights in Alingsås" vilket var väldigt mysigt trots regnet :)
 
I lördags shoppade vi loss på barnloppis igen, vi kan verkligen inte hantera låga priser ;) Fick hem 3 fulla kassar med kläder till Vilma i stl 86-90. Vilma fick också en mjukishund som hon älskar! Hennes lejon kommer i andra hand numera ;)
Vilma åkte dessvärre på en liten ögoninflammation på lördag em. Hon mår bra i övrigt men det är lite jobbigt på nätterna då ögonen klibbar ihop fullständigt och skriker högt när vi ska tvätta bort varet. Stackars barn <3 Då allmäntillståndet ändå var bra så åkte vi en sväng till Ikea i söndags för att köpa en klädbyrå till Vilmas alla kläder och annat smått och gott! Kul att komma iväg lite och Vilma är hur duktig som helst, även om det är full fart och bomull i öronen ibland ;)
 
Igår var jag och Vilma hemma då det var studiedag på fsk. Vi tog det mest lugnt, åkte och handlade, var ute lite, diskade, tvättade... kul... ;)  Idag är hon på förskolan då hon kändes lite bättre trots en ledsen natt, avvaktade lite till efter frukost för att se hur hon mådde. Får hoppas det går bra idag, även om det är mysigt att vara hemma med henne så vill jag gärna jobba och vara med kollegorna, det är min lilla egentid numera ;).  Hon har nog en rolig dag idag då de har "Nallebjörnens dag", barnen får ta med sig en nalle var och så såg jag när jag lämnade henne att de skulle äta bulle och fruktsallad ;) Är så glad att hon går på förskola! Hon älskar det och hon lär sig så mycket!! Hon sjunger, "läser" böcker och pratar hemma som aldrig förr, hjälper mig med saker etc etc. Förskolan passar henne :)    
 
 
 
 
Nu väntar en ny arbetsvecka, höstlov nu så det blir ganska lugnt. Jobbar onsd-torsd också sen tänkte jag kompa lite på fredag igen. 
 
Ha det gott!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0